NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 november, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 november, 2010
Skrivet av: Jonas Magnusson skrivet 2010-10-21, 13:39
Jag efterlyser en sida i sil med bybrunnen på wikipedia där vi som engagerar oss i Wiki-Rötter kan diskutera sånt som bara rör oss såsom teknikaliteter och allmänna spörsmål om hur wikin skall utvecklas och som inte behöver dryftas i detta forum.
 
Sen så har jag försökt mig på att skapa en mall som kan ligga till grund för hur artiklar om socknar/församlingar kan tänkas se ut. Den mallen hittar man om man söker på mall:församling i wiki-rötters sökfunktion. Det är bara ett första utkast men det är av intresse att få så mycket synpunkter kring detta med mallar som möjligt.
 
Jag vill även poängtera att man som användare bör försöka tänka bort eventuella prestationskrav som kan leda till rädsla och tveksamheter inför att skriva en artikel på wikin. Blir det fel så hjälps vi åt att rätta till det, man får inte skäll för att man försöker. Tycker du det verkar svårt att redigera din text i wikin, titta hur andra är skrivna men skriv den som brödtext istället, så kan någon annan ta sig an biten med redigering. Kan du bara lite så gör inte det någonting, lite är bättre än ingenting.Dessutom kanske någon annan kan mer om samma ämne och blir inspirerad av att se din början till en artikel. Vad jag förstår så kan man som skribent agera anonymt i förhållande till läsarna om man önskar det.
 
Börja skriv något litet för att få ett hum om hur det fungerar.