NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 november, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 november, 2010
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2010-10-20, 13:42
Vitsen med wikin var från början att kunna publicera internationellt material (som stått månadsvis och väntat på att bli publicerat i Rötter) utan att belasta den redan hårt belastade anställda personalen. Wikin var alltså en förutsättning för att något av det framtagna materialet skulle kunna bli publicerat inom rimlig tid. Under tiden som vi arbetat med att lägga grunden för wikin, har vi kommit underfund med att den skulle kunna bli ett minst lika bra medel till hjälp för släktforskare som Anbytarforum varit hittills. Bägge avdelningarna bygger dock på samma princip, nämligen att vara ett deltagarstyrt projekt. Det är alltså inte riktigt meningen att Wiki-Rötter ska vara toppstyrt av några anställda, utan utvecklas som en wiki normalt ska göra - helt själv, med minimal insats av de anställda, som i stället kan ägna sig åt att sköta förbundets övriga administration.
Själv så tänker jag koncentrera mina insatser på det internationella planet, så att de utlandsfödda svenskarna som intresserar sig för släktforskning ska hitta resurser som kan hjälpa dem med deras släktforskning. Produktreklam är inte min avdelning, så det får andra sköta.
Jag föreslår att du riktar din uppmaning till styrelsen i stället.