NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 november, 2013
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2013-11-04, 12:16
Tack Gun! Jag misstänker att många tänker (de som inte bryr sig om Porträttfynd finns eller inte) Hur orkar hon hålla på att gnälla så? Än så länge orkar jag. Ilskan riktar jag inte till den som sliter med att få Porträttfynd att fungera just nu, utan till den/dem som bestämt att införa ett nytt system, innan det ens fungerar.
 
Jag vill att man med lätthet ska kunna få fram korten i ett inlagt album, bara dem och inga andra. Man ska kunna översiktsläsa korten utan att sitta och förstora ett och ett för att få fram all information. Fotografens hemvist ska stå. Man ska inte behöva göra en sökning för att veta i vilket landskap fotografen finns, om man vill söka dubbletter. Att kunna läsa de senaste kommentarerna är ett absolut krav. Det ingår i en del av identifieringen.
 
Det är skönt att vi är några till, som jobbar med identifieringen av albumen/korten, som känner en sor besvikelse om inte alla problemen går att rätta till.
--------------------------
 
När det gäller att kunna se en fotografs verksamhetsort, ser jag nu att, om man förstorar fotot, så står det i en menyrad ovanför fotot Du är här... och där kan man läsa orten. Det skulle inte vara dumt, om saker som man klagar på, att man skulle få ett svar som: Fotografens ort hittar du där och där. Då kan man ju lägga det åt handlingarna. För vissa saker man klagar på kanske behövs bara en liten information hur det fungerar, så blir man nöjd, istället för tystnad.  
 
(Meddelandet ändrat av ines 2013-11-04 12:35)