NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 16 oktober, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 16 oktober, 2013
Skrivet av: Carl Szabad skrivet 2013-10-16, 08:52
Ett långt inlägg som jag hade på förhandsgranskning försvann när jag klickade på den gröna knappen Logga in överst på sidan. Jag hamnade i cyberrymden och kunde inte komma tillbaka via Back-knappen (ett generellt fel i nya Rötter). Tidigare störde inte Rötters och Anbytarforums funktioner varannn, men nu känns det rätt darrigt. Under knappen logga in ska det finnas fält för att skriva in användarnamn och lösenord, men det fungerar inte i IE 8, däremot i IE 10 som jag har i en annan dator.
 
Därför är det också lämpligt att de som skriver kommentarer här även anger vilken webbläsare de använder. Det blir naturligtvis fler buggar som upptäcks när plötsligt tusentals användare ska testa funktionerna, jämfört med den (förmodar jag) lilla grupp som gällt tidigare.
 
I IE 8 är fältet med rubriktexterna för lågt så de får inte plats. Det ser däremot helt OK i IE 10.
 
Och det långa gula sjoket som numera syns under det här inmatningsfältet måste rimligtvis bort. Det blir än mer konstigt när man begärt en förhandsgranskning av inlägget som då står ensamt längst upp och 95 % av sidlängden under bara är ett tomt gult fält.
 
Ett önskemål är också att en temporär rubrik upprättas där upptäckta buggar redovisas och när/hur de lösts förklaras. Och även om det inte finns någon lösning på ett nytt problem.