NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 april, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 april, 2012
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2011-10-26, 10:47
det finns en parallell diskussion här  
 
Jag har väl tre konton i Rötter-sfären som jag vet med olika lösenord (Anbytarforum, Forskarkatalogen samt Medborgarskapshandlingarna/Inloggning Rötter Vän/Mina sidor), vad jag har för något på Emigrantforum vete fåglarne (troligen mitt nuvarande till Forskarkatalogen ... om ändringen som gjordes slog genom där också) ... samt dessutom ett konto för JBGF (föreningen, men jag hälsas inloggad med mitt namn och inte föreningens) i Rötterbokhandeln men bokhandeln ska inte vara påverkad av detta enligt informationen på Rötters startsida, men jag har inget konto på Wiki-Rötter ...
 
Det vore ju intressant att veta om det i förbundets ände av mina uppgifter finns allt samlat på samma ställe ... om det är samlat från mina olika användarkonton eller om det är uppgifterna som jag lagt dit som bevaras i separata filer/databaser. Den typen av information borde kunna redovisas av Förbundsansvariga någonstans i detta sammanhang.
 
Det finns ju även en rad andra saker om mig som prenumerant etc, som varit svårt att samordna med andra uppgifter tidigare i alla fall ... eftersom t.ex. medborgarskapshandlings/RöttersVän-inloggningen i våras gick till en e-postadress som jag inte använt på många år - trots att information och korrekta kontaktuppgifter om/till mig varit välbekant för förbundet (bl.a. sedan mina två år i förbundsstyrelsen).
 
Så jag som användare ser ju aldrig totalen i vad som finns registrerat om mig hos förbundet. Jag och mina adresser finns ju även i listorna som ordförande och kontaktperson för JBGF och i mejl-databasen för det.  
 
Så jag kan inte säga att jag vet vilka uppgifter som finns var, och jag tycker att det inte borde vara omöjligt att på något sätt lyfta detta i säkerhetssammanhang.
 
Hälsningar,
Eva
 
(Meddelandet ändrat av edah 2011-10-26 10:56)