NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 mars, 2010
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2010-02-28, 17:46
Först ett inledande länktips, Björn (eller föredrar du hr Jönsson?):
 
Ordningsregler - läs innan du skriver (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=1) (trettonde fetstilsrubriken - Var alltid...), något som kan vara bra att känna till för en moderator (som jag ser att du tituleras som...).
 
Så till saken:
 
Det är uppenbarligen ett inlägg skrivet av mig som du svarar på - men vilket? Det logiska vore ju att det är inlägget närmast före ditt svar (alltså mitt snart en vecka gamla inlägg från den 22/2 kl. 23.55) - men är det det, så blir ditt svar mycket underligt...  
 
Alla som läser innantill  i det inlägget kan ju nämligen se att jag inte påstår att Förbundet ger någon order, utan att jag tvärtom citerar förbundsstyrelsens ord uppmanar.
 
Du skriver också:
 
Alla medlemsföreningarna borde inse att Förbundet är för medlemmarna och arbetar för att öka förståelsen och kunskapen om släktforskning.
 
Och...?  
 
Min kommentar till förbundsstyrelsens uppmaning handlade ju om hur föreningarna ska länka till Rötter - inte om de ska länka. Att jag uttryckligen skriver detta framgår också om man läser innantill  i mitt inlägg. Det var ju nämligen det som förbundsstyrelsens uppmaning handlade om, att föreningarna ska se över hur den länken ser ut.
 
Dina avslutande ord om mitt häpnadsväckande påhopp är lika obegripligt som resten av ditt svar. Var ser du detta påhopp?  
 
Som framgår om man läser innantill , så undrade jag ju bara om inte förbundsstyrelsen borde koncentrera sig på sitt eget arbete att få ordning på Rötter innan man blandar sig i hur föreningarna sköter sina hemsidor. Jag påstår alltså inte att det inte pågår något arbete med Rötter - om det nu är det som du menar att jag gör (det är ju inte glasklart hur ditt häpnadsväckande utbrott ska tolkas...).
 
Till sist ett avslutande länktips:
 
Konsten att ödelägga en diskussion (http://slekt.skagerrak.net/af/af03.html target=_blank) (sjätte att-satsen).