NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 mars, 2010
Skrivet av: Elisabeth Thorsell skrivet 2010-02-18, 10:38
Sedan den 12/1 har jag haft en fråga här som handlar om vad som händer med Swedish Roots, Rötters engelska hemsida?
 
Den 10/2 utlovade Anna-Lena Andersson att svaret på frågan skulle komma i nästa nr av Angeläget.
 
Detta nummer skickades igår ut på Ordförandelistan, och vad hittar man väl där? I stort sett ingenting, det har inte ens blivit en tumme...
 
Så här står det i Angeläget 1/10 om Swedish Roots:
 
Tyvärr har den delen inte uppdaterats på länge. Det var meningen att två redaktörer skulle ta vid under hösten 2009, men av det blev det inget av lite olika skäl, främst tidsbrist.
Förbundsstyrelsen har försökt hitta någon intresserad, men tyvärr gått bet på det så här långt.
Är du bra på engelska och kan släktforskning? Hör då gärna av dig så berättar vi gärna mera om vad redaktörsjobbet innebär.
Maila till info@genealogi.se eller ring till förbundsordföranden på tfn 0763-49 65 18.
 
Jag tycker detta är märkligt! Och visar en brist på förståelse för hur viktigt det är att vidmakthålla kontakterna med svensk-amerikanska släktforskare, som är så intresserade av Sverige och svensk släktforskning. Om inte annat så köper de gärna CD-skivor, t.ex.
 
Mitt intresse för denna del av Rötter beror på jag under ett antal år var redaktör för Swedish Roots, men 2004 fick veta att jag inte längre var önskvärd. Sedan dess har i stort sett ingenting hänt, och händer det ingenting under en närmare framtid, kan det vara lika bra att ta bort dessa sidor.