NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 december, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 december, 2008
Skrivet av: Bernt Bergkvist skrivet 2008-12-16, 10:37
Om det här är den attityd som skall råda så känns det skönt att det snart är ett nytt år då man kan visa i akt och handling att man inte gillar vad som händer här.  
 
Det som idag står på förbundets förstasida om anbytarforum är en skymf utan dess like mot alla de människor som lägger ned många timmar varje vecka på att hjälpa andra till rätta. Det är ju de hjältarna som förtjänar att lyftas fram, det är de hjältarna som sett till att intresset för släktforskning ständigt har ökat och att förbundet har kunnat räkna in stora skaror av nya medlemmar.  
 
Att först helt glömma bort jubiléet och sedan komma med en sådan notis i efterhand tyder på att förbundet sannerligen inte prioriterar Anbytarforum. Var är intervjuerna med de som postat mest? Var är det minns vi bäst där fem som var med från början ger en kort resumé? Var är artikeln över vad som egentligen hänt på anbytarforum i form av milstolpar med användare och inlägg? Artikeln om vad som debatterats genom åren? Kanske illustrerat med en kantstött porslinstallrik?  Men näe, Anbytarforum är något nödvändigt ont som visserligen genererar någon halv miljon om året i medlemsavgifter, men i övrigt mest är till besvär.
 
Något förnyat medlemskap här blir det inte. Jag vet inte hur många användare i Anbytarforum förbundet har råd att förlora innan personal och resurser ytterligare måste reduceras, men det kan inte handla om många efter den totalkrasch i ekonomin som skett. (Och som med all rätt debatterats en hel del).
 
Jag tackar för nästan tio år här, och söker mig till nya jaktmarker.
 
Bernt Bergkvist