NULL Skriv ut sidan - Lokalisering i framtiden

Anbytarforum

Titel: Lokalisering i framtiden
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2010-11-25, 16:04
Jag är inte säker på att vi bommar målet helt - härom lördagen var det Öppet Hus på Genealogiska Föreningen (GF), det kom över 100 personer till våra lokal och det var ganska många som blev medlemmar. Hur hittade de till oss? En enkel enkät gav svaret: genom affischer på stan, genom information i lokaltidningen och på stadens aktivitetswebb, på hemsidan, via Facebook etc. Dessutom fanns naturligtvis det personliga samtalet med, kontakten med grannen, vännen, arbetskamraten som är den bästa vägen att sprida ett positivt  budskap.
 
Det som är intressant är att det är en blandning av metoder, där ingen är bättre än den andra.  
 
Sedan lanserade GF sitt Klipparkiv, åtkomligt via den befintliga medlemsssidan på webben. Hur gick det?  Ett mycket positivt mottagande och jag törs inte säga hur många nya medlemmar det ger, men det rasar in medlemsanmälningar via webben. En mycket positiv utveckling.
 
Hur tolkar jag detta?  Var inte rädd att prova nya grepp, men släng inte det gamla överbord, allt och alla har inte blivit elektroniska :-)