NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 februari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 februari, 2011
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2010-09-04, 22:27
Missförstånd!

Håkan fanns inte i tanken när jag skrev! Jag tror nog att han också skulle kunna tillföra mycket som saknas där nu, liksom de du anser kommer göra.  

Vad det gäller de blå drömmar, har du läst visionerna.
Jag vet inte inte vilka som brukar befinna sig i det blå som du tänker på Patrick. Kanske mig? Kanske andra?  
Om du är en och de andra är resten, då täcks väl alla upp? Då måste det väl vara någon/några av dessa, eller? Då behövs ju inga frågetecken, eller hur!  

Fast nu var det inte dig jag tänkte på. För jag har inte sett din vision angående släktforskarsverige. Har du någon vision? eller låter du andra framföra sina? Det är faktiskt fullständigt ointressant för mig vilka visioner du har, för du sitter inte i styrelsen, men om man väljs ut att sitta i styrelsen, kanske tack vara sina visioner och sedan händer inget med dessa. Då är man i det blå!!!!

Anser du att visioner är uppfyllda? Nu låter jag dig svara i och med att du gav dig i kast med mitt inlägg!  

Sedan att ta en styrelseledamot och göra till en ordförande från en styrelse som lät ekonomi gå över styr (nu rättade ju enomomin upp sig tack vare styrning från just den dåvarande styrelsen)då gör man det väldigt lätt för sig i valberedningen. Att sitta där är så mycket mer än att bara ta hand om ekonomi.

Jag hade hellre sett att man tog någon utifrån som inte var påverkad utav någon relation/tyckande o.s.v.

Men så länge man nöjer sig med att bara någon tar det så blir det bra, så länge de inte frågar mig Då får man vad man får, och får nöja sig därtill.

Men jag nöjer mig inte med det näst bästa. Målet måste alltid vara högre än så.

Skall vi bara acceptera att det är plaskdam bara för att det är en demokratisk organisation? Har vi då inte redan begränsat framåtskridandet? Är du nöjd med situationen? Finns det inget som kan förbättras menar du?

Fast nu handlar det ju inte om dig Michael, men förtruppen brukar ju få ta första smällen.

Vänligen Patrick