NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 september, 2008
Skrivet av: Tord Påhlman skrivet 2008-09-02, 00:25
Somliga anser att förbundet pga framförallt den dåliga ekonomin inte har någon framtid, utan kommer att gå under inom en snar framtid. Jag börjar alltmer luta åt att dessa olyckskorpar kanske kan komma att få rätt. Men, om förbundet trots allt överlever t o m nästa årsstämma är jag övertygad om att flera föreningar, bl a SGS och min förening SSGF återigen nominerar någon - t ex Håkan Skogsjö om han fortfarande står förfogande - till förbundsstyrelsen. Eftersom valberedningen - som enligt Elisabeth Thorsells, och även min, åsikt borde bytas ut - är föga lyhörd för våra nomineringar kommer vi nog isåfall sannolikt att bedriva en ordentlig valkampanj. Om man verkligen vill, går det bra att köra över en valberedning. Det har jag varit med om i andra sammanhang. F ö är det minst sagt bedrövligt att en mycket kompetent och välkänd kandidat bara får drygt trettio röster. Det tycker även jag, i likhet med vad som sagts ovan, tyder på bristande engagemang från många stämmodeltagare. Man röstar enligt valberedningens förslag för dom vet nog bäst, vilket de med all önskvärd tydlighet har visat att de inte gör.