NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 september, 2008
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2008-09-01, 18:04
Jag var i god tid ute och förhörde mig, i mina två föreningar, hur man förhöll sig tiil avgiftsbeläggningen. Jag klargjorde vad jag själv tyckte om saken och framhöll att jag inte ville betala till en förening som stödde att man skulle betala för att delta i AF.
 
Från den ena fick jag svaret av ordförande, att hon själv var mot en avgift, men att man hade ännu inte diskuterat saken d v s vad de andra i styrelsen tyckte. Den andra föreningens svar dröjde och till slut fick jag svar från en avgående ordförande. I den föreningen hade man bestämt att var en fick själv ta ställning till avgiftsbeläggningen.
 
Nu vet jag inte om dessa föreningar hade någon representant närvarande på stämman eller hur de röstade när de ev var på plats.
 
Jag kommer att vänta till det är dags att åter betala föreningsavgiften och då förhöra mig om hur de röstat. Jag kommer inte att stödja en förening som säger ja till detta system, som vi nu har för att skriva i AF! jag har bara varit snäll och bidragit med stödpengar, ska jag dessutom betala för att skriva på förbundets nättidning, så måste jag välja var jag vill lägga mina pengar.
 
Ann-Mari