NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 september, 2008
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2008-09-01, 12:08
Det fanns en person som hade uppgiften att rapportera från släktforskardagarna och stämman, och den var Crister Lindström som tyvärr ådrog sig en akut blodförgiftning redan före ordförandekonferensen och som var tvungen att tas in akut på Lunds lasarett. Så att beklaga sig över att informationen är knapphändig är knappast särskilt uppbyggligt.
Jag var där, och det finns i mina ögon inte mycket att rapportera om. Alla som klagat över diverse problem höll inne med sin kritik när det verkligen gällde och resultatet gick den tysta majoritetens väg.
Så om ni som har så många åsikter här på forumet inte dyker upp på stämman och hävdar dem, så varför öppna käften överhuvudtaget?
Till styrelsen nominerades förutom valberedningens förslag, endast Håkan Skogsjö, men han erhöll bara cirka 35 röster mot de andras cirka 135. Detta beror endast på att man från de som vill nominera personer utöver valberedningens förslag inte gör ett enda försök att argumentera för sina kandidater. Så den vithövdade majoriteten som fr.a. representerar de åldrande navelskådande föreningarna för inbördes beundran gör som röstboskap i allmänhet - röstar som valberedningen nominerat.
Resultatet är en ytterst svag styrelse som kommer att få enormt svårt att profilera sig efter sådana som Ted och Michael.
Jag är besviken - men hoppas förstås att bli överbevisad om motsatsen...