NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 augusti, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 augusti, 2008
Skrivet av: Michael Lundholm skrivet 2008-08-31, 07:12
Jag kan rapportera att styrelsen vann nästan alla omröstningar, bla gick stämman på styrelsens förslag om att avslå samtliga motioner som föreslog avskaffande av 100-lappen i olika varianter (majoriteten för avslag var betryggande, ungefär 2/3 ca 150-160 ombud försvarade alltså 100-lappen medan 1/3 vill ta bort den), organisationsavgiften höjs med 3 kr enligt styrelsens förslag (och där stod den avslutande voteringen mellan att höja med 3 eller 6 kr; inte mellan 3 kr och ingen höjning), motionen om uppdra åt styrelsen att inrätta en organisationskommitté avslogs. Den enda fråga där styrelsen inte fick igenom sina förslag (efter att ha dragit tillbaka förslaget till stadgeändring) var förslaget att ta bort reseersättningen till stämmoombuden 2009. Istället blev det ett förslag om höjning av kostnadsgränsen från 300 till 800 som fastställdes
 
I personfrågorna valdes en ny styrelse enligt valberedningens förslag. Där hade Svenska Genealogiska Samfundet nominerat Håkan Skogsjö, men han fick inte tillräckligt många röster i den slutna omröstningen. Då hade jag lämnat lokalen så jag har tvyärr inte röstsiffrorna. Jag har fått mig rapporterat att valberedningen därefter omvaldes.