NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 april, 2009
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2009-04-01, 09:21
Tyvärr är det min erfarenhet från en tid som aktiv att några få etablerade tillåts bete sig på ett icke acceptabelt sätt. Jag har fått just den förklaringen - att man måste ta hänsyn till att den som beter sig illa har goda kontakter i branschen och därför acceptera deras övertramp.
 
Jag har också erfarenheten att det finns några få, med inflytande, som vill behålla släktforskningen som sitt territorium och försöker skrämma bort andra. Just den aktuella bloggen är ett bra exempel: Jag  borde avhålla mig från att svara på frågor på AF och låta de föreningsaktiva sköta det. Det räcker alltså inte med medlemskap i ett antal föreningar för att vara rumsren på AF
 
Som lärare är jag fantastiskt tålig, det händer oss alla då och då att missnöjda studenter vädrar sin otillfredsställdhet via mail, personliga besök, telefon och inte minst Internet, i ytterlighetsfallen urartar det till regelrätta förföljelser av läraren och hans familj. You Tube är speciellt populärt, vissa universitet har infört förbud mot filmande i lärosalarna. Det tillhör tyvärr jobbet idag. Men i en hobbyverksamhet ska man inte behöva vara utsatt, det ska vara en rolig avkoppling. Där har förbundet ett ansvar, anser jag. Obskyra bloggar som få läser är inte det värsta, de ständiga nålsticken på AF skadar mer i längden.
 
AF är ett fantastiskt forum, men på senare tid är det flera skribenter som tagit upp just otrevliga kommunikationer, ännu fler har beskrivit sådana på andra platser. Om gamla skribenter lämnar AF och det bara kommer att bestå av nya släktforskare är det inte bra. Om AF ska fortsätta vara fantastiskt så måste något göras för att stävja sådana olater, uppenbarligen räcker det inte att ignorera.
 
(Meddelandet ändrat av izla den 01 april, 2009)