NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 april, 2009
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2009-04-01, 07:41
Barbro,
 
När jag satt i forumgruppen ansåg jag att man fick tåla lite mer om man hade en officiell position, däremot inte allt. De icke-officiella, till vilka även jag räknas idag, har varit tysta och ignorerat länge. Det är också det råd som jag själv hittills gett till andra som utsatts för smutskastning och otrevliga mail. Men det är inget försvar för inaktivitet i ärendet, att styrelsen får otrevliga mail så därför ska alla andra acceptera otrevliga kommunikationer.
 
Men nu har situationen blivit värre och värre. Vi vanliga skribenter framträder med namn och är därför uppenbarligen legitima måltavlor för diverse mjältsjuka personer. Jag anser att de nått gränsen nu, flera kompetenta skribenter på AF har under lång tid råkat ut för otrevliga kommunikationer av olika slag. Vi kan inte fortsätta ha den käcka attityden att man låter dem hållas och är snäll och söt så blir allt bra. Dessutom lär det vara så, att man tillåter grova övertramp från personer med kontakter.
 
Nej, man ska inte låta våldet vinna, i princip. Men våldet är på väg att vinna nu, avarterna har inte dött ut, alltfler lämnar AF eller minskar sin aktivitet betydligt. Det är OK att man i det aktuella ärendet låtit den missunnsamme personen vinna, han har fått som han vill och kommer att forsätta med nya tilltag, men på sikt blir det bara sådana kvar på AF om man fortsätter. Då är vi tillbaka i den utbredda stereotypen om släktforskning som trist, gubbigt och inskränkt och hur kan vi då föra ut släktforskning som en modern, rolig och givande hobby?