NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 september, 2008
Skrivet av: Kaj Andersson skrivet 2008-05-21, 01:25
Det blev mycket synpunkter på FF i profilen, en del ganska roliga  Tack för förklaringen, Daniel [meningen är ju inte att peka ut någon, det är bara en oavsiktlig bieffekt ]. Jörgen - jag fick samma känsla som du, och i viss mån tillhör jag säkert övriga gårdar, eftersom jag inte respekterar den frivilliga obligatoriska avgiften på AF. Det gör inte så mycket personligen, däremot beklagar jag AF eftersom avgiften medför att forumet blir mindre attraktivt för nya släktforskare som inte är beredda att köpa grisen i säcken.
 
Det värsta av allt är att Daniel kan uppfatta mej som MFF:are!! Jag har varit blåvit hela livet! Sen har ju Chris en poäng - det var likadant när Sverige hjälpte flyktingar från Tyskland under kriget - dom som fick stämplar i passet drabbades av en större effekt.
 
Jag är iaf väldigt glad för att få finnas här, och ska försöka ha ett lika hyfsat tonläge som i Proveniens. Därmed föreslår jag att debatten handlar om nya spännande företeelser, som till exempel möjligheten att via FF kunna få diskussioner med föreningarnas styrelser. Dvs en offentlig debatt som berör DIS, Släktdata eller andra föreningar som är medlemmar i Släktforskarförbundet. Det skulle ju kunna finnas (skapas) trådar för de föreningar som så önskar. Själv tycker jag att det skulle vara en fördel att få hela släktforskarsveriges debatt i interna frågor på samma site.
 
Ann-Mari: Jag hittar inte Rötters Vänner!? Jodå, nu fann jag den tråden, ursäkta!
 
(Meddelandet ändrat av kajan den 21 maj, 2008)
 
(Meddelandet ändrat av kajan den 21 maj, 2008)
 
(Meddelandet ändrat av kajan den 21 maj, 2008)