NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 mars, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 mars, 2008
Skrivet av: Barbro Stålheim skrivet 2008-03-05, 22:56
Det finns ingen lista! Jag var inte heller ombud vid stämman i Halmstad.  
 
Efter stämman har styrelsen jobbat hårt för att minska kostnaderna och se över intäktssidan. Styrelsearbetet har varit koncenterat till detta. Förbundet har flera anställda och det handlar därför också om deras anställningstrygghet.  
Samtidigt har vi naturligtvis sett framåt; framtidsfrågorna kommer att debatteras på ordförandekonferensen i samband med årets släktforskardagar. Ordförandekonferensen ska inte förväxlas med stämman.
En av framtidsfrågorna är ett nytt Rötter; det arbetet inleds med en första möte på fredag morgon. De 100 kr som så många har funnit det värdefullt att betala för ett konto på Anbytarforum/Förbundsforum kommer att användas till Rötters utveckling - pengarna är inte öronmärkta, men jag är övertygad om att alla förstår att allt sådant här kostar. Det är nödvändigt med en ny plattform - Rötter kan inte utvecklas på den plattform som finns nu.
 
Jag vet att alla i styrelsen försöker följa med i det som skrivs här i Förbundsforum. Flera har också mycket frekventa kontakter med förbundets medlemsföreningar och får den vägen synpunkter och förslag på förbättringsåtgärder. I dessa årsmötestider är det flera av oss som deltar i årsmöten. Förbundsforum är därför inte den enda kanalen för styrelsen. Bara för att man inte deltar i själva debatten här behöver man inte vara ointresserad, det betyder inte heller att man inte lyssnar. Jag kan försäkra att det gör vi!