NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 mars, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 mars, 2008
Skrivet av: Bengt Isacsson skrivet 2008-03-05, 08:38
Barbro Stålheim
 
Eftersom du gav ett svar på min fråga om ”listan” skulle jag också vilja veta vilka i FS som har konto. Anledningen till att jag frågar är att det egentligen bara att det är du, Michael Lundholm, Anna-Lena Andersson och Ted Rosvall som har haft något att säga i Förbundets eget forum.
 
I mitt tycke är tystnaden från de i FS som inte haft något synpunkt mest besvärande för dem själva. De medlemmar som är intresserade av förbundsfrågor och t.o.m. har betalt sitt ”inträde” för att diskutera de här frågorna måste ju tycka att det är mycket konstigt att inte ens FS-ledamöter är intresserade av den verksamhet de är satta att förvalta.
 
Vidare skulle jag vilja ställa ett par frågor angående AF och FF till dig.
 
Att AF är avgiftsbelagt genom ett beslut (och senare mer eller mindre konfirmerat på Förbundets stämma) vet vi ju vid det här laget. Beslutet är ju fattat i stadgeenlig ordning och vi som medlemmar måste ju acceptera det. Jag har visserligen synpunkter på det eftersom jag tror att det beslutet är en felbedömning och kommer att fortsätta att argumentera för min ståndpunkt - vad den nu kan vara värd.
 
Därför vill jag fråga dig om vilka avvägningar du gjorde vid det beslutet om avgiftsbeläggning? (enligt de uppgifter jag har så avgjordes frågan i enighet)  
 
Vidare skulle jag vilja fråga dig om vilket ställningstagande du gjorde med anledning av FF:s konstruktion där det alltså krävs ”entréavgift”. Vad var det för avvägningar du gjorde där som ledde till ditt beslut?
 
Till sist bara ett klarläggande eftersom jag tolkade ditt svar på min fråga om ”listan” som att det inte finns någon sådan. Men när jag läser svaret så finner jag mycket riktigt att Tord Påhlman har rätt när han påpekar att du egentligen säger att det finns en lista.
 
Det är väl lika bra att du förenklar ditt svar till ett enkelt JA eller Nej om det finns en lista eller inte så slipper vi spekulationer.
 
(Meddelandet ändrat av bengtisa den 05 mars, 2008)
 
(Meddelandet ändrat av bengtisa den 05 mars, 2008)