NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 mars, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 mars, 2008
Skrivet av: Bengt Isacsson skrivet 2008-03-02, 10:44
Barbro - jag vet inte om du kommenterar något av mina inlägg eller om det är en fundering i största allmänhet.  
 
För mig är frågan om avgiftsbeläggningen (sammanblandningen av AF/FF) två olika frågor. När det gäller FF så är min invändning av principiell karaktär. Den ordning ni har infört är odemokratisk och hör inte hemma i det svenska föreningslivet. Det borde väl ha funnits med som en faktor när FS tog beslutet.  
För mig är demokratifrågorna av yttersta vikt så jag finner mig aldrig i att någon - vem det än vara må - inte uppfyller sina förpliktelser som förtroendevald i de frågorna.  
 
Vad gäller AF så tillhör jag de som är kritiska till beslutet om avgiftsbeläggningen men det är ju taget i enlighet med stadgarna vilket vi som medlemmar får finna oss i men det betyder inte att vi som är kritiska till beslutet ska lägga oss platt ner på marken utan vi får driva frågorna vidare på annat sätt. Genom att bl.a. debattera i ett avgiftsfritt och separat Förbundsforum.  
 
Att sociala nätverkssajter uppvisar minskat medlemstal kan det ju också bero på att det numera finns en avsevärt större medvetenhet bland användare i och med de avslöjanden som förekommit om vad sajtägarna använder den information till som deras medlemmar lämnat till dem i god tro. Man kan ju också se det som att folk byter sitt gamla stamfik mot ett bättre och fräschare hak.
 
Sedan tror jag att det inte är helt korrekt att jämföra pladdersajter med ex.vis AF - de som släktforskar kommer även i fortsättningen att behöva stöd och hjälp från andra forskare.