NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 mars, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 mars, 2008
Skrivet av: Bengt Isacsson skrivet 2008-02-29, 10:08
Till förbundsstyrelsen,
 
Jag har valt att adressera det här inlägget till FS i stället för till FO med avsikten att få kommentarer från de ledamöter som är negativa till att ha ett separat - och därmed avgiftfritt -  forum för att diskutera förbundsfrågor i.
 
Jag och många med mig efterlyser de argument ni har för att inte vanliga medlemmar fritt ska få ge luft åt sina funderingar och argumentera för förändringar i verksamheten. För att slippa ödsla tid åt att bemöta argument av typen - vi är tillsatta av föreningarna - vill jag bara säga att föreningarna består av oss vanliga medlemmar och att organisaionsformen för Förbundet är vald för att vara hanterbar. Ett sådan argument är inte hållbart.
 
Dessutom efterlyser jag särskilt de argument den förbundsstyrelseledamot hade för sin åsikt om att inlägg under FF skulle raderas efter 24 timmar som tidigare framkommit i en annan tråd.
 
Det går inte att huka sig i busken längre - ni som förbundsstyrelseledamöter har skyldighet att delta i debatter och diskussioner på ett öppet sätt och inte försöka gömma er i kollektivet förbundstyrelsen. Det är också viktigt av andra skäl varav ett är att det är val till förbundsstyrelsen senare i år.