NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 februari, 2008
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2008-02-09, 17:07
Vad det gäller arkivering finns det argument både för och emot.
 
Vissa inlägg av typen Ted spelar alla psalmer baklänges och är därför en apa! förtjänar inte att sparas. Inte alls. De bör avlägsnas omedelbart.
 
Vissa diskussioner, som i huvudsak innehåller dagsaktuella frågor, till exempel vad som egentligen gällde med olika fakturor, är i längden umbärliga.
 
Men vissa diskussioner, till exempel om långsiktiga utvecklingsplaner, om olika projekt förbundet skulle kunna genomföra, idéer om hur framtida stämmor kan fungera bättre och rätt mycket annat, kan vara fruktbart att titta på under en längre tid. Därför bör i mitt tycke det mesta sparas tills vidare.
 
Ted skriver också att succesiva raderingar drar en barmhärtig slöja över vad man skrev i affekt. Och visst, jag kan hålla med, en del jag skrivit är inte roligt att läsa i efterhand. Men å andra sida. Det faktum att man vet att det man skriver sparas för överskådlig tid bidrar nog till att personer som i bland kan skriva i affekt, som jag och Ted, ändå tänker efter en gång till. Och med eftertanke brukar ett bättre debattklimat komma. Så även av detta skäl bör beslutet omprövas.
 
PS
Jag uppskattar att styrelsen utnyttjar detta forum för en saklig diskussion. Även om jag inte håller med om allt Ted skriver, uppskattar jag att, och hur han skriver.
DS
 
(Meddelandet ändrat av ary den 09 februari, 2008)
 
(Meddelandet ändrat av ary den 09 februari, 2008)