NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 februari, 2008
Skrivet av: Lars-Olov Eriksson skrivet 2008-02-09, 13:06
Jag tycker att diskussionen illustrerar att ett genomförande av gallringsbeslutet skulle leda till ett resurskrävande plockepinn med regler och underregler, tillägg och undantag - och ändå ett ständigt tillkortakommande. Oundvikligen kommer en så komplex och i realiteten rätt ogenomskinlig praktik att leda till ständiga irritationer i större eller mindre omfattning.
 
En fråga att ställa sig är: skulle så många av forumdeltagarna verkligen lida så mycket av arkiverade yttranden som ogillas, att det är värt en sådan omfattande insats, med betydande risk att skapa mera irritation än man eliminerar ?  
 
Jag besöker en hel del fora och är helt säker på mitt omdöme: i jämförelse med dessa framstår Anbytarforum och Förbundsforum även i mera kontroversiella partier som en konversation i Kungliga bibliotekets läsesal. Spetsfundiga resonemang understödda av långrandiga citat kan tydligen uppfattas som störande, men de är ju ändå begripliga och möjliga att förhålla sig till. Tycker man att dessa inlägg är tröttsamma, är det ju bara att hoppa över dem - i arkivet tar de sedan upp en plats som är betydligt mindre kostsam än arbetet med att radera dem. Jag vidhåller magstödet för Teds ursprungliga instinkt !