NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 februari, 2008
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2008-02-09, 10:43
Ted
 
Listan som jag skrev innehöll exempel på nuvarande rubriker, sedan tillkom ju det nya ämnet som Daniel visade på, där han önskar längre tid ur ett rent utvecklingssyfte. Jag förmodar att vi under tidens gång kommer att få tillskott på nya rubriker, likväl som att vissa kommer att slås ihop under gemensamma rubriker eftersom (förhoppningsvis) detta blir ett levande forum. Att då fastställa bäst före datum är ju inte lätt, vilket du också visar genom att föreslå utflyttning av vissa delar till andra platser än Förbundsforum.
 
Det kan vara en väg att gå, men då sprids det olika debattforum under många rubriker, det måste hållas ordning på konton och det bör kontrolleras. En, i dagsläget, oönskad kostnadsdrivare.
 
En liten sak, men kanske också en tankeställare, är exemplet porträttfynd, där du föreslår som en tänkbar åtgärd att den flyttas ut. Det kan verka rimligt, men jag vill också belysa att de idéer och frågor som dyker upp där, också kan avse eller överföras till de andra interaktiva databaserna som finns på Rötter. Vi ska komma ihåg att det är samma externa leverantör till konstruktion/underhåll av de flesta databaserna varför det kan vara olyckligt att isolera tyckandet kring exempelvis Porträttfynd.
 
Beträffande Malmö-stämman så slog det mig en sak, var finns läxor lärda från andra stämmor, vad var bra, vad kan behöva ändras och avdelningen, som förhoppningsvis är tom, vad gick helt åt pipan. Finns detta samlat någonstans, annars kan det vara bra att från och med nu ha det under förbundsforum, men då utan radering.
 
(Meddelandet ändrat av mats den 09 februari, 2008)