NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2008
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2008-02-14, 23:34
Jag tycker att man ska vara måttfull när det gäller kritiken mot förbundets ekonomiska misstag. Vi får inte glömma att alla faktiskt stod upp och applåderade styrelsens beslut att flytta till Sundbyberg. Sedan får vi inte glömma bort att styrelsen inte hade den nödvändiga insynen i ekonomin under den viktigaste fasen av nedgången, och att detta inte framgick förrän efter sedan förbundskassören blivit sjuk och avlidit. Kompetensen hos de ekonomiskt ansvariga har varit minst sagt underdimensionerad, och förbundsstyrelsen har inte haft möjlighet att få bukt med problemen förrän för sent.
Styrelsen har dock fått ansvarsfrihet av samtliga stämmor, och då faller faktiskt ansvaret på medlemsorganisationerna - som uppenbarligen inte heller har haft någon särskilt stor koll på läget.
Så, kära vänner, varsågod, kasta den första stenen, ni som inte själva bär nån skuld!
För min del anser jag att det är viktigast att se till att lyfta förbundet ut ur krisen och se till att vi får lite vind i seglen. Inte att sitta och gnälla och klaga, och utse syndabockar till höger och vänster.
Kom med lite konstruktivitet för omväxlings skull!
 
(Jag tycker att det nya Anbytarforum med Förbundsforum faktiskt har lyft takhöjden inom SSf betydligt. Om inte några nya Mugabes börjar ropa på censur och nedklubbning av det fria ordet igen, så har vi nu alla möjligheter att vara med och lyfta hela kåken!)