NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2008
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2008-02-14, 18:44
För mycket pladder är en av orsakerna som hävdas av två föreningar, lekstuga, pärmbärarförbund, flytta ut till provinsen i stället, upplös förbundet - börja om från början, bli en bra remissintans... För min del tycker jag att det verkar som att förtroendet har tagit slut på sina håll. Kanske är det förbundets kräftgång på sista tiden som orsakar en viss fientlighet till Stockholm.
En av orsakerna till att man är fly förbannade är att man sålde datorerna i datasalen med innehåll som hade konfiskerats av förbundet.  
Allvarligt talat, rör det sig om skitsaker. Förbundets åtgärder för att reparera ekonomin tröttar ut en del. Flytten från Sundbyberg är skämmigt. Förbundet har varit alldeles för kaxigt och tagit sig vatten över huvudet. Nu får man slinka iväg med svansen mellan benen, och det gör folk förbannade.
Frågan är naturligtvis om de själva hade suttit i styrelsen hade agerat annorlunda. Jag tror inte det. Men det är alltid lätt att sitta i baksätet och gnälla över hur illa föraren kör.