NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2012
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2012-02-11, 13:35
Jag finns på facebook och jag tar tacksamt mot komplimangen att jag är ungdom, men att påstå att det är visklek på de sidorna är, enligt min mening, en felaktig slutsats. Det finns lika mycket kompetens som på Anbytarforum eftersom många av skribenterna är desamma.
 
Jag tror inte att det i första hand är att man flyr AF, jag tror det är för att det finns nya möjligheter att profilera sin sida, att kanske leta efter likasinnande släktforskare som delar ett intresse för en familj, en ort, en förening, en företeelse eller annat. Det går ju inte att bygga en egen struktur på AF, den är som den är sedan Håkan Skogsjö, mycket förtjänstfullt, satte upp siten för många, många år sedan. Ett exempel är de som började med att fotografera gravstenar, innan förbundet lanserade sin funktion, som samlat ett betydligt större antal stenar än den på Rötter. Har de gjort fel, skulle de sitta och vänta och sedan okritiskt anamma den lösning som förbundet presenterat?  Se lösningarna som komplement, inte som motståndare. Bygg samarbete istället för att tala om att de tröttnar, se till att förbundet blir den samlande kraft som behövs utan att för den skull allt ska kontrolleras av ett fåtal funktionärer.
 
PS Jag är 63  DS
 
(Meddelandet ändrat av mats 2012-02-11 13:37)