NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2012
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2012-02-11, 07:55
Hoppa från tuva till tuva, det visar väl det exempel, som just avhandlats i Gamla bilder; Fotografer; Amanda Sandberg. Jag trodde frågeställaren fick sina svar från någon via e-post. Nu visade det sig att det förekom en diskussion på två ställen, en på Facebook och en här i AF. Nu delgavs man ju hela tiden uppgifter från Facebook, så det fungerade väl ganska bra - i detta fallet.
 
Man lägger ju ned mer eller mindre jobb, när man letar fram uppgifter åt en frågeställare. Det är nog så irriterande, när det dyker upp parallella diskussioner här i AF, men de upptäcker man ju förr eller senare, men att ev få veta att det förekommer en diskussion om samma ämne samtidigt i ett annat media, gör ju att irritationen inte blir mindre.
 
Jag har inte känt till att det förekommer ställen i Facebook, där man ställer frågor om släktforskning, men efter detta blir jag nog mindre benägen att hjälpa någon frågande här i AF. Hur ska jag veta om det är en tuv-hoppare eller inte, som jag har att göra med?
 
Utvecklingen som den är går nog inte att ändra på, men hur ska man veta om man spiller tid på sitt letande åt någon och samtidigt sitter någon annan och gör likadant, utan kännedom om varandra?
 
(Meddelandet ändrat av ines 2012-02-11 07:57)