NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009
Skrivet av: Barbro Stålheim skrivet 2008-09-25, 21:13
Jodå, jag finns. På stämmomiddagen var det inte aktuellt att hålla något tal eller att framträda. Vid de tillfällen förbundet har bytt ordförande har det hittills  varit så att den avgående ordföranden är ansvarig och håller i det som har planerats under släktforskardagarna från förbundshåll. Den nya ordföranden tillträder inte förrän efter släktforskardagarna. Så var det i år också och som bekant blev det en start med sjukdom och administrativa problem som måste lösas i kombination med att jag (som planerat) haft fullt upp på jobbet med ett stort mässarrangemang i Kista/Stockholm.
 
Under hösten kommer jag att fokusera på interna frågor i förbundet, rutiner, ansvarsområden, planering och personal m.m samt några föreningsbesök. Förbundet kommer att vara stängt en dag för arbetsplanering om någon vecka. Jag har också som mål att försöka få GU-fondens styrelse att sammanträda!  
 
Den nya styrelsen träffas inte förrän den 17-18 oktober. Tyvärr kunde det inte bli tidigare. Jag vill tillsammans med styrelsen forma de mål som vi ska jobba med. Verksamhetsplanen som finns i Angeläget är en programförklaring som kommer att brytas ned i handlingsplaner vid kommade styrelsemöte.
 
Vi har en stor ambition att vara öppnare, mer informativa och mer tillgängliga för våra medlemsföreningar. Vi kommer att informera om vad som händer i förbundet och jag hoppas, som jag sa i Malmö, att bristen på information inte ska stå högst upp på agendan vid nästa stämma.