NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009
Skrivet av: Kaj Andersson skrivet 2008-06-25, 01:51
Tyvärr har det kraftigt ökande stugsittandet medfört att vi inte längre träffar varandra. Vi klarar oss för det mesta med vår dator, våra CD-skivor och med alla våra abonnemang. Å andra sidan har vi ju Anbytarforum och andra liknande fora, där vi kan både fråga, svara och diskutera.
 
Så skriver Ted i sitt senaste veckobrev. Man kan ana en viss bitterhet mot stugsittandet, dvs att släktforskare inte längre är lika intresserade av det traditionella föreningslivet, när andra möjligheter som internet och CD-skivor har uppenbarats. Men Ted, du glömmer ju också att du medverkat till att lösningar Å andra sidan som Anbytarforum har påförts en ekonomisk tröskel, kanske i en känsla av att det var bättre förr, när släktforskarna kom på mötena...
 
Upp med hakan Ted, se möjligheterna istället (Yin och Yang, du vet)! Varför inte våga förändra föreningslivet efter vår tids förutsättningar? När jag pratar med min 24-åriga dotter om släktforskning, blir jag övertygad om att vår generations former för detta intresse är överspelade, stenålders s a s. Ted, se vilka möjligheter som finns, avgå inte som en grämd gubbe - jag tror inte att du egentligen är det!