NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009
Skrivet av: Anna Martinsson skrivet 2008-06-09, 08:34
Nu när SSF har samarbete med Ancestry kanske de kunde pressa dem lite att göra Ancestry-site säkrare för användare. Jisses, har de ens sett term and condition och privacy.... vad det nu heter. Ancestry garanterar inte för ett dugg på sin site och skulle nåt hända med en forskares uppgifter tvår de sina händer.
Jag har råkat ut för att mitt träd som jag har på Ancetrsy har blivit kopierat OCH förvanskat. När de inte kunde klura ut vilken socken eller landskap det var hade de bara lagt till något annat. När jag försökte få hjälp, eftersom jag bara är registrerad medlem kan jag inte ta kontakt eller se vem/vilka dessa personer var, slog Ancestry ifrån sig och skyllde på att uppladdade träd hade de inte ansvar för. Men har de ansvar för att sprida falsk och påhittad forskning? Är inte kunders säkerhet/vilja någon prioritet? Kan man lita på NÅGOT av det som står i de olika databaserna på Ancestry? En forskarejag fick kntakt med trodde det var Ancestry självt som hade kopierat mitt träd och slagit ihop det med ett annat. Ancestry äger nämligen vad jag lagt in på mitt träd och kan sprida det hur de vill.
Kunde inte SSF vara en part i att hjälpa sina medlemmar/forskare mot samarbetsparners med tvivelaktiga metoder?