NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2009
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2008-04-24, 14:40
Ja, det är klart, Anders, att genom att det bildas fler föreningar så ökar inkomsterna för förbundet. Så kan man ju också se på saken. Men i själva verket splittrar man ju upp resurserna, så att allt fler funktioner kräver allt fler funktionärer. Tänk bara vad man skulle ha kunnat ha för resurser om man kunnat samordna den enorma flora av dåliga och halvdåliga föreningstidskrifter, som totalt förmodligen kostar en förmögenhet att trycka, och gjorde något gemensamt för det. Hur skulle en tidskrift av den kalibern kunna se ut, med lokala inlagor om väsentligheter till varje förening.
Kanske en del av den tid som ägnas åt dubbla funktioner också skulle kunna ägnas åt att utveckla andra resurser, som det inte finns tid för idag.
Jag ifrågasätter det existerande systemet, och bollar med idéer om framtiden. Jag påstår inte att jag skulle sitta inne med lösningarna, men jag vill påtala att man måste tvinga sig att tänka i andra banor, om vi ska utvecklas vidare. Inte bara gå på i de gamla ullsockorna...
När förbundet en gång bildades var det för att skapa förutsättningar för en vidareutveckling. Kanske det är dags att ta nästa steg nu?