NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2008
Skrivet av: Stefan Jernberg skrivet 2008-04-24, 09:10
Klok eller inte. Faktum är att det förutom Svenska Genealogiska Samfundet (SGS) idag inte finns någon som ger ut någonting med samma kvalitet och fördjupning - Svensk Genealogist Tidskrift (SGT). Förbundet ger visserligen ut årsboken men det känns inte som att den täcker behovet, att kalla Släkthistorisk forum för kvalitativ utgivning är väl att att passera gränsen - den är visserligen trevlig att läsa och fyller säkert flertalets behov. GF´s Släkt och hävd var i alla fall för något år sedan när Jonas och Torsten var redaktörer ett säkert kort när det gällde kvalitet och fördjupning. Sedan kom GF på den synnerligen dåliga idén att lägga ned skriften eller om det var så att dom lade den i malpåse ?
 
Som medlem kan jag inte påstå att SGS är någon klubb för inbördes beundran eller att det är en förening med udda intresse. Att förbundet eller GF inte vill ge ut någon liknande publikation kan man knappast lasta SGS för.  
 
Jojje - att kalla mig yngre är väl i alla fall nuförtiden inte riktigt att hålla sig till sanningen. Att jag inte är aktiv i någon förening beror inte på bristande intresse utan på tidsbrist. Det sistnämnda var för övrigt en av orsakerna till att jag hoppade av rötterrådet.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs