NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2008
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2008-04-23, 23:32
Jag kanske uttryckte mig oklart. Jag syftar på att det borde ha varit bättre att man satsat det gemensamma krutet i släktforskarrörelsen (alltså att samla förbundets, SGS, GF:s, m.fl. krafter) på en kvalitativ utgivning, i stället för att som förbundet gjort, slutat ge ut Svenska Antavlor, vilket är en försämring.
Att jag dryftar mig till att ha åsikter om Stefans medlemstillhörighet har att göra med att vi faktiskt är gamla vänner. Han har varit aktiv i Ovansiljans Släktforskare där jag är aktiv.
Jag skriver inte någon genealogika alls, Olle, men det har ingenting att göra med mina åsikter om organiseringen av släktforskarrörelsen, som man kan beteckna som ren politik, vilket all organisation är i grund och botten. Fast somliga vill kalla det för policy för att det låter bättre.
Beträffande utgivning av skrifter, eller CD/DVD-skivor, m.m. så är jag nog inte ensam om att tycka att förbundet kan ge ut dem. Hur skulle andra föreningar ha råd med större produktioner? Och det är just den biten som ett förbund faktiskt kan bli riktigt bra på om man sköter sina kort rätt.
Men det verkar som om en del av er är nöjda med det sammelsurium av organisationer kors och tvärs av idag, som är en av huvudorsakerna till den senaste tidens kräftgång.
Hurra för den minsta gemensamma nämnaren!
 
(Meddelandet ändrat av jojje den 23 april, 2008)