NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2008
Skrivet av: Lars-Olov Eriksson skrivet 2008-03-13, 23:33
Det slår mig en sak, när jag tar del av alla inlägg, och en fråga anmäler sig, som jag inte ens reflekterat över att ställa tidigare: Vilket är förbundets syfte och ändamål och vilka är dess aktuella mål ? Vilka är de överenskomna strategierna för att nå dessa mål ? Vilka metoder och arbetsformer har ansetts bäst stödja dessa ?
 
Jag har ingen större erfarenhet av mera omfattande föreningsliv, men desto större av företagsorganisationer med tillhandahållandet av krävande produkter och tjänster som syfte. Jag tror inte att jag på många år sett ens en avdelning i en sådan miljö sakna dessa fundamenta. Utan att veta vart man ska, blir det förvirrande att diskutera hur man ska ta sig dit, utan att diskutera möjligheter och risker, är det omöjligt att enas om metoder. Utan en gemensam uppfattning om dessa ting, blir det svårt att samarbeta. O s v.
 
Om ovanstående instrument redan finns, vore det kanske idé att publicera dem och sedan diskutera dessa. Om de inte finns, så är det hög tid att de tas fram.