NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 april, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 april, 2010
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2009-09-27, 16:44
Patrick, jag nämnde inte Rötters Vänner, även om jag menade det, men nu har jag skrivit in det i mitt inlägg!  
 
Jag skrev dock, lite hypotetiskt, att man kan stödja Förbundet frivilligt, om man vill. Det kan man ju göra på olika sätt som vi sett i olika förslag här. Förutsägningen för viljan att göra det enskilt, eller från föreningarna för den delen, bygger givetvis på vad man får tillbaka och att man litar på att pengarna används väl och inte slösat bort på något, framförallt inte för höga hyreskostnader. Även personalkostnader måste följa en rimlig budget. Men där är väl budget i balans nu? Så att ökade inkomster kanske kan ge en viss expansion av personal och projekt inom en snar framtid igen, utan att riskera hela Förbundets ekonomi?
 
------
 
Man stödjer väl Förbundets ekonomi genom att bidra till Rötters Vänner också? Om det håller ned kostnaderna för Rötter och Anbytarforum för Förbundets del. Det bästa är väl om de blir helt självförsörjande, om de inte redan är det och flyter det in mer pengar kan väl mer göras här, eller?
 
---
 
Tack för din redogörelse för läget Barbro! Således i huvudsak positivt, men lite negativt också... Hoppas även det vänder!  
 
(Vad gott det är med kantarellsås för övrigt!!!, tycker en söndagsmiddagsbelåten Stefan)