NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 september, 2008
Skrivet av: Charlotte Börjesson skrivet 2008-09-25, 09:12
Michael
 
Ditt svar till Mats gör mig besviken och ger mig ännu mer bekräftelse på hur illa förra förbundsstyrelsen behandlar sin medlemsförening Dis-Väst som jag tillhör. Synd att du inte ser till att denna bedrövliga historia om Göteborg tar slut nu.
 
Information och kommunikation med sina medlemsföreningar är något som förra förbundsstyrelsen, som du ingick i, inte ansågs vara nödvändigt eller var helt ointressant. Att du hade huvudansvaret för bibliotekets försäljning i Göteborg och inte håller dig informerad om innehållet kommer som ytterligare en överraskning.
 
Att förbundet hade verksamhet i Göteborg där Dis-Väst var hyresgäst och drev forskarstugan tycks den förra förbundsstyrelsen inte heller förstått eller varit insatt i. Det är uppenbart i många sammanhang och det framgår också i ditt svar till Mats. Ni (förra förbundsstyrelsen) har varit helt ointresserad av hur denna verksamhet har varit i samarbete med oss i Dis-Väst. Det finns ingen separat bokföring att tillgå när frågor om intäkter och kostnader för er verksamhet i Göteborg kommer upp. Men ni kunde ändå fatta beslut om att lägga ner er verksamhet för att den var för dyr. Otroligt.
 
Du skriver att ni ryktesvis hade hört att Dis-Väst gjorde anspråk på böcker.. Vad är det för ett rykte och vad är det för böcker du talar om? Då du hade huvudansvaret, hur kommer det sig då att du inte kontaktade oss i Dis-Väst för att få vetskap om vad ryktet är för något. Vi visste inte ens om att det fanns ett rykte, det var något nytt.
 
Vidare skriver du att några specifika anspråk inte presenterats per riksstämman. Anspråk på vad? Eftersom du eller ni konsekvent undvikit att konversera med oss, hur i all sin dag skulle vi kunna vara informerade om vad ni ville att vi skulle göra?
 
En sak har du i alla fall rätt i - Självfallet fanns heller ingen avsikt att sälja böcker som tillhör DIS Väst. Om har hållit dig informerad så har du nog läst mitt inlägg den 28/8 2008, innan riksstämman, i detta forum. Då hade du inte behövt ta upp denna kommentar till Mats. Det viktigaste i det inlägg jag gjorde var om våra gemensamma ägodelar och hur de försvunnit från Göteborg. Det är det som jag med flera undrar över hur detta kunde ske. Innan stämman i Malmö talade Ted om för mig att jag skulle få svar från honom efter släktforskardagarna. Jag väntar ännu men det kommer nog.
 
Du skriver att det som stör dig mest i denna historia är att företrädare för Dis-Väst verkar anse att de skall ha förmåner, du gjorde dina tolkningar osv. Vi är inte ute efter några förmåner men det förstår du inte eftersom du inte vill tala med oss.  
 
Vi vill att saker och ting ska gå rätt till, både från Dis-Väst och er.
 
Det är inte försent att kontakta oss direkt, det vore bra tycker jag, så vi för ett slut nu och att detta forum får ägna sig åt något mer aktuellt ämne.
 
Charlotte