NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2008
Skrivet av: Kaj Andersson skrivet 2008-08-18, 00:00
Strongt att Michael publicerar svaret till DIS-Väst här - det kunde ju ha räckt med ordförandelistan... Var ni verkligen överens bland författarna till svaret om publiceringen? I så fall ett stort steg framåt! Några reflektioner:
 
Att särredovisa Göteborgslokalerna hade enkelt kunna göras med en not, om man nu använder det moderna bokföringsprogrammets möjligheter. Kanske inte lika lätt att redovisa de intäkter av försäljning som följer med lokalerna i Frölunda?
Svaret på fråga 5 gör mej undrande - nog måste väl ett lönebidrag utbetalat till en arbetsgivare redovisas som intäkt? Och kan lämpligen redovisas i årsredovisningen i en not under Löner eller motsvarande?
 
Fråga 11 och 12 - de hänvisas till stämman. Men det är väl den avgående förbundsstyrelsen som lägger förslag till stämman. Varför så passiva här?
 
Fråga 13 - här visar förbundsstyrelsen (eller åtminstone de som talar i FS namn) en förfärande brist på insikter i om hur man agerar i en demokratisk folkrörelse! Det närmaste jag kommer mitt ideal är att styrelsen lyssnar... Sen kan en förbundsordförande gå till Helsingborgs Dagblad och anklaga medlemmar i förbundets medlemsorganisationer för diverse knepiga och löjliga egenskaper, nästan som muslimska terrorister. Det jag har sett av Barbros framfart i censurdebatten ger heller inget större hopp om bättring från FS sida! (apropå DIS-Västs sista fråga).