NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2008
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2008-08-14, 19:46
Sture
 
Då ändrar jag skrivningen till att Budget 2009 - Sammanfattning som finns på sid 18 i Angeläget 1, inte varit en del av det material som omfattas av Revisionsberättelsen. Hoppas det är mer klart.
 
Om det nu är som Barbro skrev, att ni som revisorer (skrivet i pluralis) står som garanter för den publicerade budgeten för 2009, så hade jag kunnat vända mig till er, men jag tror inte att ni anser er vara ansvariga för förslaget som publicerats. Att däremot följa upp, under 2009, att den av stämman fastlagda budgeten efterlevs är en helt annan sak.
 
Som synes längre ner, i Lars svar, så finns det ju en otydlighet i beskrivningen, där en benämning används i utfallsdelen och en helt annan i budgetdelen. Detta är dock klarlagt, anser jag, i och med Lars svar och jag finner mig nöjd med att de som ska delta i stämman har en oklarhet mindre att fundera över.  
 
Jag skulle vilja skärpa din sista mening, genom att säga att stämman har ett fullt ansvar, inte bara ett visst, för att bedöma realismen i budgeten. Det måste vara en stämmodelegats ansvar att säga ifrån om vederbörande inte tror på / accepterar den föreslagna budgeten.