NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 maj, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 maj, 2008
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2008-04-18, 12:45
Kom att tänka på en sak till som är nog så viktig.  
Är redaktören medveten om att Sveriges Släktforskarförbund, som han är anställd av, består bl a av dessa skribenter han raljerar och ironiserar över samt felciterar på sin egen debattsida? På vilken annan tidnings eller nättidnings förstasida (eller annan sida) tillåts anställda journalister/redaktörer att bära sig åt så mot sina arbetsgivare?
Jag tycker det är dags för styrelsen och personalansvarig att ha ett allvarligt samtal med redaktören.
 
När det gäller 100-lappen har jag betalat den för i år. I år, i motsats till tidigare år, skrev jag dock på meddelanderaden att det gällde Användarkonto i AF/FF, inte Rötters vänner. Jag anser mig alltså inte vara en Röttervän längre, och kommer inte heller att betala nästa år, såvida det inte blir en radikal förändring och förbättring både vad gäller avgiftsbeläggningen för användarkonto, AF/FF, Rötters och databasernas skötsel samt styrelsens (och somliga funktionärers) kommunikation med medlemmarna. Med medlemmarna avser jag alla som är medlemmar i någon av förbundets medlemsföreningar.