NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 april, 2008
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2008-04-08, 00:01
För mer än en månad sedan ställde jag några frågor, som jag hittills inte sett någon som helst reaktion på. Ställer om dem igen, så kanske någon vaknar.
 
Jag tar mig friheten att ha några funderingar på det presenterade preliminära bokslutet för 2007, så kan kanske vissa frågetecken rätas ut innan Malmö  
 
Annonsintäkterna går ner, när priserna på annonser gått upp. Blev det för stor höjning, eller vad kan ligga bakom?  
 
Hur kan det komma sig att organisationsavgifterna gått upp så kraftigt? Är det en återgång till rätt nivå (ser så ut på uppskattning 2008) eller..?  
 
Jag har tidigare frågat vad som avses med Kostnader Sajter. Har kosten försvunnit eller finns den på annat ställe?  
 
Licenser, support, IT - är det här som bland annat kostnaden för Rötter/AF finns, och då också kostnaden för Vbulletin?  
 
Som någon påpekat så är posten Div övrigt en stor post. Jag förstår att allt inte kan redovisas, men vad gör att den blir så stor?  
 
Jag är förvånad över den stora skillnaden avseende Upplupna kostnader 2006 och 2007. Beror det på att inbetalningskorten gick ut vid olika tidpunkter eller vad kan ha en sådan stor påverkan?