NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 april, 2008
Skrivet av: Bengt Isacsson skrivet 2008-02-27, 11:19
Det finns väl en del att säga angående bokslutet men eftersom 2007 varit ett omställningsår ska jag bara göra 2 kommentarer.
 
1/ Under kontot Övriga externa kostnader finns posten Diverse, övrigt som är den nästa största kostnadsposten. Ingen Not finns om vad det är för kostnader vilket det borde finnas om man vill ha en objektiv diskussion kring den.
 
2/ Jag konstaterar också att organisationsavgifterna endast är 7% av alla intäkter (rensat från hyresintäkter).
 
Enligt min mening visar detta klart och tydligt på ett behov av att det i alla medlemsföreningar förs en diskussion om förbundet skall tvingas använda föreningsmedlemmarna som mjölkkossa även i framtiden för att finansiera verksamheten, eller om man ska öka självfinansieringsgraden till 40-50%.
 
Eller omskrivet - detta visar på ett makalöst förakt för det stora medlemsflertalet eftersom förbundet tvingas agera som ett vinstmaximerande företag. Själv finner jag inget nöje i att bli utnyttjad på detta närmast skandalösa sätt - medlemsföreningarna borde skämmas ordentligt.
 
(Meddelandet ändrat av bengtisa den 27 februari, 2008)