NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 februari, 2008
Skrivet av: Ingemar Gollungberg skrivet 2008-02-11, 14:39
Flathet från medlemmarnas sida skulle man även kunna kalla det för. Jag skrev i god tid förra året till min förening om styrelsens i förbundet pengarullning under de senaste åren och framförde min åsikt att man skulle beakta detta vid stämman. Jag fick svar att man skulle ta upp detta i styrelsen. Årsstämman kom och vad blev det av det hela ? Någon från någon förening lyckades omvända större delen av ombuden så att alla fick oförtjänt ansvarsfrihet.  
 
Visst har medlemmarna ansvar och när man sitter på stämman med tre års förluster i rad och ändå beviljar ansvarsfrihet då tror jag att flathet är rätt beskrivning.
 
Ett av de viktigaste besluten medlemmarna har att bevaka på årsstämman (det gäller för övrigt även alla andra typer av verksamhet) är att se till att man har en styrelse som kan sköta föreningens (eller bolagets) angelägenheter på ett riktigt sätt. Ekonomin spelar därvid en central roll och för mig är det helt obegripligt hur detta kunnat fortgå år efter år utan att åtgärder vidtagits vid någon årsstämma.