NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 10 september, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 10 september, 2012
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2012-06-15, 12:30
Om vi är överens om att det är en delvis ny produkt, så faller argumentet att det är en ny produkt och också mitt påstående att det är en uppgradering (mest kanske som lek med ord)
 
Det framgår då som mindre lämpligt att den delvis gamla produkten fortfarande marknadsförs till fullpris, både skivan i sig och fleranvändarlicensen. Om jag nu håller mig till min ursprungliga fråga, som avser fleranvändarlicens, så finner jag det märkligt att förbundet begär av föreningar, bibliotek , arkiv etc att de ska betala för helt nya fleranvändarlicenser för att kunna använda en delvis ny produkt.  
 
Om jag då begränsar mig ytterligare och talar för de föreningar, som är grundvalen för hela förbundets verksamhet, som redan köpt fleranvändarlicenser till Begravda i Sverige (eller andra produkter) så anser jag det vara en självklarhet att de kan fortsätta använda dessa även för den delvis nya produkten, något annat är inte ens tänkbart (i min värld).  
 
Ser fram mot ett positivt besked från förbundet när det gäller fortsatt användning av fleranvändarlicenser, inköpta till Begravda i Sverige. Hoppas inte det behövs ett mail till :-)