NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 september, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 september, 2010
Skrivet av: Tord Påhlman skrivet 2010-03-15, 23:00
Jag hade inte för avsikt att dra detta i långbänk, men kan inte låta bli att reagera då jag fått särskild notis och att jag inte anses som en god släktforskare (skam!) eftersom jag handlar där det är billigast. Vem som helst kan handla hos t ex Bokus, det krävs inget MedMera-konto, jag nämnde det bara eftersom det ger lite extra bonus. För mig är det självklart att köpa en produkt där den är billigast och detta gäller väl för de allra flesta, i varje fall i min värld. Jag tycker det är lika självklart att Rötterbokhandeln inte ska sälja produkter till icke-konkurrrensmässiga priser, det känns för mig som ett svek mot släktforskarna, inte som att gynna rörelsen. Gunilla säger i sitt inlägg ovan: Tar också gärna emot tips på bra och läsvärda böcker, som inte finns i någon annan nätbokhandel. Den bok jag refererade till ovan finns hos både Bokus och Adlibris, till avsevärt lägre pris än i Rötterbokhandeln! (Då det gäller arkivmateriel hänvisar ju rörelsen till välsorterade kontorsmaterielhandlare.)
 
(Meddelandet ändrat av tord 2010-03-15 23:48)