NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2010
Skrivet av: Sten Magnusson skrivet 2010-02-12, 10:19
Eivor!
Ajdå nu hann du visst före. Nja givetvis håller jag med dig om att det är kul att bläddra igenom t.ex. gamla domböcker men nog får du väl hålla med om att det också är bra att veta var man hittat en uppgift istället för att man ska behöva upprepa sig. Vet man det kan man ju rimligen också upplysa om detta vid frågor/svar här på forumet. Nu såg jag att du hade tagit visst intryck av Michaels inlägg och jag ville inte trampa dig eller någon annan på tårna.
Som jag tidigare sagt borde väl ändå de som har hållit på ett tag och gärna kallar sig erfarna vara nybörjare behjälpliga med även tips om hur man lägger upp jobbet och bl.a. också visa varför källhänvisningar är nödvändiga eller vad säger du?
 
Det förekommer ju ofta fel av olika slag och då får man ju ta med även de felaktiga källorna med kommentar om varför de kanske inte är så tillförlitliga.
 
Anger man ingen källa kan ju vem som helst påstå att en uppgift är falsk trots att den är sann. Det kan man ju i och för sig göra även om man anger källa, men då är det ju mycket enklare att tolka dess riktighet.
 
Mvh/Sten Magnusson
 
(Meddelandet ändrat av viking 2010-02-12 10:28)