NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 januari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 januari, 2013
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2013-01-05, 00:09
Hej,
Det ligger mycket i det Leif skriver ovan.  
Från allra första början som vän av Rötter har jag uppfattat att vi under den här rubriken ska kunna ställa frågor om/hjälp att tyda enskilda ord, meningar, stycken, notiser ur diverse källor - främst kyrkoarkiv - för att därigenom kunna komma vidare i släktforskningen.
Den början hittar ni  där jag [color=0000ff]15 augusti 2000 - 14:18[/color]  lägger in Anbytarforums första digitala bild - vilket jag tycker är roligt att ha gjort  (Jag hade köpt en digital filmkamera med stillbildsfunktion! - och vad kunde inte den användas till? - släktforskning!)
 
Innan detta diskuterade vi problem utan att lägga in bilder som ses längre upp i samma diskussion.
 
Varför inte lägga de nya bilddiskussionerna under socknarna - om det är en lösning som är bäst (vilket jag tror man skall fortsätta att diskutera i en helhet av forumet).
 
Lås de gamla bilddiskussionerna och låt dem vara ett arkiv vi kan söka i. Jag har själv syndat och fört diskussioner där som borde varit under socken, men dem kan man länka till.
 
Varför lägga ner en massa sorteringsarbete på detta, då sökfunktionen finns. Det förstår jag inte även om jag älskar att lägga saker i strukturer (vilket ej gäller mitt kontor enl min fru) ...
Använd moderatorkrafter till att stödja det nya och inte till att rensa i en sådan här kökkenmödding. Där får vi - och de som kommer till forumet - söka själva.
Blir en bra övning för forskning - som i en riktigt dåligt förd hfl. Allt behöver inte vara tillrättalagt ...
 
Vänligen,
Olle Elm
 
(Meddelandet ändrat av smol 2013-01-05 00:34)
 
(Meddelandet ändrat av smol 2013-01-05 00:36)