NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 januari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 januari, 2013
Skrivet av: Sari Wilhelmsson skrivet 2013-01-02, 11:25
Ett hästjobb som jag tror behöver göras, dock. Man måste börja någonstanns. Frågan är bara hur?  
Niclas verkar ha en sund ide'. Skapa nya sockendiskussioner (kanske som i Arkivguidens forum). Lägg alla gamla diskussioner i en undergrupp äldre diskussioner. En tanke jag har är att skapa en undergrupp läshjälp, (bildgåtor vet jag inte då man kankske inte vet var de hör hemma) under varje socken, alternativ under landskap.  
Arkivguiden använder sig av symboler för att visa om frågan gäller läshjälp, bildgåtor eller vanliga frågor(då ingen symbol visas). Detta gäller vad jag förstått i alla diskussioner. Men det finns andra som kan svara bättre på den funktionen.  
Kanske blir Arkivguidens forum också svåröverskådligt med tiden, men har svårt att se att det kommer bli som på Anbytarforum. Tekninken som fanns då när Anbytarforum skapades är väl nu föråldrad.  
Nåja, jag kanske tänker helt galet och att detta inte kommer att funka. Men tycker att man måste bolla lite med ideér nu, innan man gör något drastiskt.
MvH Sari