NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 december, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 december, 2008
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2008-10-12, 11:15
Hej Daniel m fl!
 
Du har rätt i att läshjälp inte är mer överskådligt idag - även där borde man samla inlägg under socken och därefter en egen tråd. Idag blir det ju en fasligt massa inlägg under just landskasnivån  - hur kommer detta att se ut om tio år? Hur många tusentals inlägg ska man skrolla för att nå till en socken som börjar på ö ?  
 
Eva, ett gott minne är bra men räcker inte alltid på Anbytarforum och är inte givet att bestå när du blir äldre - jag minns rätt många diskussionsinlägg jag ej kan återfinna med hjälp av sökmotorerna - de finns alltså ej även om jag vet att de ligger inbäddade i någon diskussion någonstans. Att dela in sekelvis har jag också funderat på men jag tror samtidigt det kan bli rörigt även där eftersom en särskild diskussion tenderar att även få in tidsöverskridande inlägg som ättlingar och anor bakåt i tid. Jag köper inte heller Carls motargument om att en diskussion ofta glider över i grannsocknar etc - detta spelar väl mindre roll - det viktigaste är ju att det finns en stringens röd tråd i ett inlägg , en strukturerad början som kan följas vidare. Idag är det oerhört svårt att följa enskilda diskussioners fortsättning om de startades 1999 och delvis fortsatt tills idag (jfr exemplet Vissefjärda). Anbytarforum har blivit ett klotterplank med dagsaktuella frågor - kanske kan en förnyad diskussion om underrubriker få bättre jordmån nu.