NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 december, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 december, 2008
Skrivet av: Carl Szabad skrivet 2008-10-11, 07:53
Jag håller helt med Eva. Som hon nämnde har frågan om ytterligare underrubriker varit uppe tidigare, men förkastats eftersom verkligheten ser annorlunda ut. Ofta glider diskussionen över till någon släkting i en grannsocken och i stundens iver (man vill ju bara hjälpa till!) fortsätter diskussionen där tills den dör ut och först då märker man att man är under fel rubrik.
 
Jag tycker således att man ska se rubrikerna som ett riktmärke, inte som en lagtext. Det är inte värdeskapande att lägga ner stora personella resurser på att flytta delar av diskussioner, som kanske dessutom i sig innehåller frågor som berör flera socknar.
 
Jag skulle också gärna se ett tillägg till ordningsreglerna vad gäller datumformat. Om man alltid försöker använda det standardiserade formatet åååå-mm-dd i inläggen är det lättare att hitta en person som är född/gift/död det datumet, särskilt om han heter Anders Andersson eller något lika vanligt. Jag chansade på att söka på ett helt slumpvis valt datum och fick tre träffar som avsåg samma person, men under två olika socknar. En sökning på Petter Eriksson, som han visade sig heta, hade säkert varit helt värdelös eftersom det gav 132 träffar där nästan alla avsåg helt andra män.